top of page

Witte kool salade met kip!


Ik moet dit recept echt even met jullie delen! Ik heb vanmiddag erg in de auto zitten smikkelen!! (Ja auto.. Haha door mijn ambulante werk zit ik veel in de auto van patient naar patient, dus lunch vaak in de auto even snel tussen twee patiënten door! ) Geïnspireerd door gerecht van Gobento met een eigen twist! Ingrediënten: -150gram Witte kool (ik gebruik de voorgesneden van de jumbo.. Liever lui dan moe toch?) - 50gram gesneden wortel - halve avocado - 1el olijfolie - 1/2 el azijn - 1tl hellmans mayonaise - peper en zout naar wens - 100gr kipfilet - mespunt roomboter (bakken) - Italiaanse kruiden - snufje knoflookpoeder Bereiding: 1. Witte kool en wortel door elkaar hutselen 2. Avocado in kleine stukjes snijden en mengen door de kool en wortel. 3. Doe vervolgens wat roomboter in een pan en als het smelt, doe je er wat knoflookpoeder en Italiaanse kruiden bij. 4. Leg vervolgens kipfilet in het roomboter mengseltje en bak dit goed gaar! 5. Laat kipfilet afkoelen 6. Doe de olijfolie, azijn en mayonaise bij het koolmengseltje en voeg vervolgens na smaak nog zout en peper toe! 7. Snij het afgekoelde kipfiletje in kleine stukjes en leg dit op de salade. Eetsmakelijk! Ik heb zelf mijn lunch gisteravond al voorbereid en aangemaakt en al in koelkast bewaard! Hij smaakte fantastisch!

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
Recente blogs
bottom of page