top of page

Paasbroodjes

Als thema heb ik voor komende 2 weken: Pasen!

Iedereen is altijd druk met paasontbijt, paasbrunch of paasdiner! Veel mensen gaan qourmetten (lekker en makkelijk!) omdat ze vaak niet veel weten te maken voor bijvoorbeeld een paasbrunch! Ik heb mij verdiept in de paasbrunch met zowel zoete als hartige hapjes! Ik ga jullie trakteren op maar liefst 7 hapjes en 2 drankjes!

Vandaag eerste hapje voor de paasbrunch!

Recept voor croissants van Rita vd Lee, hier te vinden van de facebookpagina: Koolhydraatarm dieet met weekmenu.

Ingredienten:

- 125 gr gesmolten mozzarella

- 10gr kokosmeel

- 30 gr amandelmeel

- 1 ei

- 1/2tl bakpoeder

- zoetstof naar wens

Bereiding:

1. Oven voorverwarmen 180 graden

2. Mozzarella in kleine stukjes snijden/scheuren en in magnetron 800watt 3min laten smelten

3. overige ingredienten mixen met de gesmolten mozzarella

4. nu komt het kleverige gedeelte,... maak je handen nat en vorm van het deeg verschillende vompjes (bijv. konijntje ivm pasen) of een gevlochten broodje!

5. leeg het deeg op bakpapier en zet voor 20min in de oven.

Daarna kun je ze gelijk eten of koud laten worden! Lekker met beetje boter en kaas! Of voor de zoetekauwen onder ons, een beejte pure chocolade erin wikkelen en dan heb je een chocolade broodje!

Optioneel: ter decoratie van een konijnbroodje; pure hagelslag gebruiken voor het neusje, oogje en snorharen!

Benieuwd naar rest van de recepten? blijf dan volgen! Alvast benieuwd naar de foto's van al mijn recepten? kijk dan snel op mijn instagram pagina, want daar staan de foto's al op!

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
Recente blogs
bottom of page