top of page

Blauwe koeken !?


Vorige week kwam ik op de website van Oanh's Kitchen een recept tegen voor chocolade koeken ipv de 'roze koek'. Ik vond recept voor de koek lekker klinken, maar ik wou een keer wat anders dan chocolade! Daarom recept van koek gebruikt van Oanh's Kitchen en glazuur zelf bedacht.

Recept koek, klik hier.

En waarom blauwe ipv roze koeken? Heel simpel, ik had geen rode kleurstof meer in huis! hahah en daarom maar blauwe koeken gemaakt! ;-)

Recept blauwe frosting

Ingredienten:

- 75gram mascarpone

- 1el slagroom

- 1/5tl zoetstof

- 1/5tl blauwe kleurstof

Bereiding:

1. alle ingredienten bij elkaar mixen

2. blauwe kleurstof toevoegen, indien kleur nog niet gewenst is kun je er meer bij toevoegen

3. als de cakejes afgekoeld zijn, kun je de frosting erop spuiten of smeren met een lepel

4. frosting op de cakejes in koelkast laten 'hard' worden voor minstens 1uur

Erg lekker! Volgende keer zal ik proberen de roze te maken en dan proberen meer een glazuurachtige mengsel te krijgen ipv de wat zachtere mascarpone laag.

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
Recente blogs
bottom of page