top of page

(paas) Tulband!


Via facebook kwam ik recept tegen voor een paas tulband! Ik denk, dat ziet er leuk uit, dat wil ik ook maken! En laat ik net gisteren de lidl hebben leeg gekocht met verschillende siliconen bakvormpjes, waaronder mini tulband muffinvormpjes! Ik ben er helemaal verliefd op :D

Origineel recept is hier te vinden: Oanhs kitchen

Ik heb hier een aangepast recept op basis van andere recepten (zoals de vanille chocoladetaartje!)

Ingredienten:

- 2 eieren

-1 eiwit

- 55 gram gesmolten roomboter

- 60 gram roomkaas (lidl)

- 75 gram amandelmeel

- 1tl bakpoeder (backin)

- druppel vanille extract

- snufje zout

- 1 EL vloeibare zoetstof

- 1 TL cacao

Bereiding:

1. Oven voorverwarmen 160 graden

2. Roomboter smelten (bakje in magnetron).

3. Roomkaas samen met roomboter tot glad mengsel mixen

4. De eieren en eiwit toevoegen aan het mengsel en glad mixen

5. Amandelmeel toevoegen en mixen samen met bakpoeder

6. Vanille extract , zout en zoetstof toevoegen en mixen

7. Haal 1/3 van het mengsel eruit en voeg hier de cacao nog aan toe.

8. Verdeel het cacao mengsel over 6 muffin vormpjes op de bodem

9. Verdeel rest van het mengsel over de muffin vormpjes

10. Bak de muffins voor 30min in de oven

Snel, makkelijk en een heerlijk recept! Voor de mensen die haar nog niet volgen, Oanh's kitchen heeft veel verschillende lekkere koolhydraatarme recepten! Een hemel voor de zoetekauwen onder ons hahah

Op de foto zie je ter decoratie:

- een kaars paasei

- stevia zoetstof poedervorm

- decoratie eetbare bloemen (alleen ter decoratie, niet opeten! ;) )

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon
Recente blogs
bottom of page